Autoschade

Wat te doen bij autoschade?
Als u autoschade heeft, wilt u zo snel mogelijk en tegen zo laag mogelijke kosten, weer op weg geholpen worden. Om u voor en tijdens dit proces het hoofd boven water te laten houden, hebben wij voor u een stappenplan opgesteld. Hiermee kunt u overzichtelijk zien welke stappen u zelf dient te nemen en welke Zeeuw & Zeeuw Schade voor u uit handen neemt.

1. Meld de schade bij uw verzekering
In alle gevallen van autoschade moet u een Europees schadeformulier invullen, welke getekend moet worden door betrokken partijen. Meldt uw schade zo spoedig mogelijk aan uw tussenpersoon, verzekeraar of leasemaatschappij. Vervolgens stel je de tegenpartij aansprakelijk via uw eigen rechtsbijstandsverzekeraar of tussenpersoon.

2. Meld de schade bij ons
U meldt uw schade telefonisch of u komt langs op één van onze vestigingen. Wij zijn maandag tot vrijdag geopend van 08:15 – 17:00 uur. Bekijk hier onze openingstijden per vestiging

3. Wij taxeren de schade
Als u uw auto brengt zullen we direct de schade taxeren. Als de schade niet gedekt wordt door uw verzekering of u kunt het niet verhalen op de tegenpartij, hoort u direct wat voor u de kosten zullen zijn van de reparatie. Als de schade gedekt wordt door de verzekering zal in veel gevallen een expert van de maatschappij de schade taxeren.

4. Taxatie door schade-expert van de verzekeraar
Indien de kosten worden gedekt door een verzekeraar zal in veel gevallen een expert het schade rapport willen inzien of in een enkel geval zelf opmaken. Dit doen wij en houden u op de hoogte. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het door alle verzekeraars erkende Audatex-systeem. In de meeste gevallen gebeurt dit binnen 1 of 2 dagen na de schademelding.

5. Gratis vervangend vervoer
Indien gewenst ontvangt u van ons gratis vervangend vervoer, ongeacht uw type verzekering of de schuldvraag van het ongeluk. U betaalt alleen de verbruikte benzine. Zo houden wij u mobiel gedurende de schadeherstel periode.

6. Start van de reparatie
We zullen de reparatie starten nadat we de kosten van de autoschade hebben afgestemd met de betalende partij. Dit kunt u zijn, als eigenaar van de auto, maar ook een lease- of verzekeringsmaatschappij. Zodra er toestemming is van alle betrokken partijen beginnen wij met het herstel van de autoschade.

7. Aflevering
Als u uw auto brengt voor reparatie maken wij een inschatting  wanneer deze weer klaar is. Gedurende het reparatieproces wordt u op de hoogte gehouden over de voortgang.  Uiteraard krijgt u een telefoontje wanneer u uw auto kunt ophalen, of indien gewenst gebracht wordt.

8. Betaling
Als u een Casco-verzekering heeft zullen wij een acte van cessie opmaken. Samen met het schaderapport sturen wij dit door u ondertekende formulier naar uw verzekeringsmaatschappij, welke het schadebedrag aan ons zal overmaken. U heeft daar dus geen omkijken naar.  Als u niet Casco verzekerd bent maar uitsluitend WA, dient u het vooraf besproken  schadebedrag  zelf te betalen

Omdat u waarschijnlijk niet vaak met deze situatie te maken heeft kunnen wij ons goed voorstellen dat u toch nog vragen heeft. Aarzel niet om te bellen of langs te komen. Wij nemen graag voor u even de tijd om al uw vragen te beantwoorden. U kunt contact opnemen met:

Zeeuw & Zeeuw Schade Delfgauw: 015 – 261 92 61
Zeeuw & Zeeuw Schade Den Haag: 070 – 384 05 88

ONLINE AFSPRAAK
Terug naar Autoschade