Renault Twingo E-TECH Electric
v.a. 16% bijtelling
v.a. 16% bijtelling
De TWINGO is gebouwd op een platform dat in het beginsel ontworpen is voor toepassing van elektrische aandrijving. Daarmee biedt de elektrische variant dezelfde mate van rijplezier die heeft bijgedragen aan het succes van de Renault TWINGO met verbrandingsmotor. Dankzij de uitgekiende plaatsing van de batterij zijn de passagiers- en bagageruimte ongewijzigd. Dat geldt ook voor de uitzonderlijke manoeuvreerbaarheid dankzij de kortste draaicirkel in deze klasse.
De nieuwe TWINGO Electric heeft een elektromotor van 60 kW (82 pk) en 160 Nm die gevoed wordt door een 22 kWh-batterij. De actieradius is vastgesteld op 270 km volgens de WLTP City-cyclus en op 190 km in de gecombineerde WLTP-cyclus. Dankzij de standaard en unieke Caméléon-lader is de batterij bij de meeste publieke laadpunten tot vier keer sneller op te laden dan die van de concurrentie. Bij een 22 kW AC-laadpunt is de batterij van de TWINGO Electric in 1 uur tot 80% opgeladen.
Renault levert de TWINGO Electric met keuze uit vier uitrustingsniveaus, waaronder de ‘top of the range’ Série Limitée Urban Night met een unieke exterieurstyling, luxe interieur met hoogwaardige materialen en een riante uitrusting met onder andere een achteruitrijcamera en het Renault EASY LINK multimediasysteem met 7” touchscreen, geïntegreerde TomTom-navigatie met real-time verkeersomformatie.
Rijd je normaal in een automaat in ‘D’; de Twingo E-Tech electric heeft ook een B-rijmodus met 3 niveaus. Elk voor de mate van energieterugwinning bij het afremmen, afhankelijk van wat je nodig hebt. B3, bijvoorbeeld, is perfect voor het rijden in de stad. Je hoeft het rempedaal minder te gebruiken en maakt gebruik van de ‘one pedal driving-ervaring’, waardoor het rijden gemakkelijker gaat. Zodra je je voet van het gaspedaal haalt, wordt er regeneratief geremd. Een klein tikje op het rempedaal zorgt ervoor dat je helemaal stilstaat.
Benieuwd naar alle specificaties per uitvoering ? Bekijk dan de brochure van de Renault TWINGO E-TECH.
Elektrisch rijden met Dacia wordt zo wel heel aantrekkelijk. Vanaf 10 januari 2023 kun je weer subsidie aanvragen voor een elektrische auto met een koop- of leaseovereenkomst die je hebt afgesloten op óf na 1 januari 2023. Het subsidiebedrag voor een nieuwe auto is € 2.950,-.
Vanaf € 24.190,-
Standaard voorzien van:
Techniek en veiligheid
Comfort
Multimedia
Exterieur
Interieur
Z.E. Specifieke uitrusting
Vanaf € 25.390,-
Extra t.o.v. Life:
Comfort
Multimedia
Exterieur
Interieur
Vanaf € 26.790,-
Extra t.o.v. Collection:
Techniek en veiligheid
Comfort
Exterieur
Interieur
Bekijk hier onze voorraad. Ziet u hier uw toekomstige Twingo staan?
De nieuwe Urban Night-uitvoering van de Renault Twingo E-Tech electric is gebaseerd op de uitvoering Intens en voorzien van allerlei opvallende kenmerken. Zo is een specifieke striping ontworpen voor op de C-stijl (‘light-versie’ zonder meerprijs) of voor op het dak en de achterportieren (‘premium pack’).
Voor de uitvoeringen Collection en Intens is het Renault EASY LINK multimediasysteem optioneel leverbaar voor € 495,-, inclusief 3 jaar kostenloos gebruik van de connectiviteitsdiensten. Net als bij de TWINGO met verbrandingsmotor zijn voor de nieuwe TWINGO Electric meerdere optiepakketten beschikbaar om het in- en exterieur naar eigen smaak te personaliseren. De nieuwe TWINGO Electric is vanaf begin augustus te bestellen en in het najaar 2020 bij Zeeuw & Zeeuw Renault te bezichtigen.
1) Consumentenadviesprijs inclusief kosten rijklaar maken (uitgebreide routeservice gedurende de garantieperiode, lifehammer, transportkosten, nulbeurt, deconserveren, poetsen, kentekenplaten, kentekenhouder, handlings- en administratiekosten, uitleg veiligheidssystemen, uitleg multimedia- en navigatiesysteem en activatie 36 maanden gratis connectiviteit op EASY LNK t.w.v. € 622,90, incl. 21% btw), registratiekosten (t.w.v. € 51,10, btw-vrij) recyclingsbijdrage (t.w.v. € 35,- incl. 21% btw) en Renault Beheersbijdrage Lithium-Ion batterij (t.w.v. € 31,- incl. 21% btw)
2) Netto bijtelling per maand gebaseerd op de fiscale waarde van het voertuig exclusief opties en op een belastingschijf van 37,35%.