Mitsubishi Line-up: 8 jaar garantie

Standaard 8 jaar garantie

Dat is makkelijk kiezen

Mitsubishi: Standaard 8 jaar garantie

Ontdek de ongeëvenaarde zekerheid van Mitsubishi: 8 jaar garantie! Wanneer u kiest voor een nieuw model Mitsubishi, geniet u van een indrukwekkende garantieperiode van maar liefst 8 jaar. Deze uitgebreide garantiedekking onderstreept Mitsubishi Motors’ toewijding aan kwaliteit, betrouwbaarheid en uw tevredenheid. De eerste 5 jaar profiteert u van de standaard fabrieksgarantie die de kernwaarden van het merk belichaamt. Daarna gaat u moeiteloos over op een aanvullende verlengde garantie van 3 jaar, die na elk jaarlijks onderhoud geactiveerd wordt. Dus of u nu lange ritten voor de boeg heeft of dagelijks rijdt, Mitsubishi staat gedurende 8 jaar of tot 160.000 km, afhankelijk van wat eerst komt, aan uw zijde. Ervaar zorgeloos rijden met de garantiebelofte van Mitsubishi.

Mitsubishi ASX: 8 jaar garantie
Achtergrond Element

Wanneer komt mijn auto in aanmerking voor 8 jaar garantie?

De verlengde garantie tot 8 jaar geldt voor alle Mitsubishi modellen die officieel door Mitsubishi Europa B.V. geleverd zijn in Europa. Er kan aanspraak gemaakt worden op de verlengde garantie als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan;

  • Het Mitsubishi voertuig is voorzien van een Nederlands kenteken.
  • Het Mitsubishi voertuig is jonger dan 8 jaar gerekend vanaf de eerste verkoop/registratie datum.
  • Het Mitsubishi voertuig heeft nog geen 160.000 km gereden.
  • De basis fabrieksgarantie van 5 jaar of 100.000 km is verlopen.
  • De aanvang controle voor verlengde garantie is met goed gevolg doorlopen.
  • Het voorgeschreven onderhoud bij toetreding verlengde garantie en gedurende de verlengde garantie periode is/wordt uitgevoerd bij de erkende Mitsubishi dealer of een erkend Mitsubishi servicecentrum in Nederland.
Achtergrond Element

U heeft onder andere garantie op:

  • Motor
  • Brandstofsysteem
  • Koelsysteem
  • Handgeschakelde versnellingsbak
  • Automatische transmissie
  • Tussenbak en differentieel
  • Aandrijflijn
  • Wielophanging
  • Stuurinrichting
  • Remsysteem
  • Airconditioning en verwarming
  • Elektrisch systeem
  • Hybride aandrijving
  • HV aandrijfaccu

Wat valt er onder andere niet onder de garantie:

  • Onderhoud en slijtage onderdelen
  • Vloeistoffen & smeermiddelen
  • Uitlaat systeem
  • Glas
  • Rubber onderdelen
  • Interieur delen
  • Schade, zoals krassen en deuken
Mitsubishi Space Star: 8 jaar garantie
Hidden

Informatie Gewenste Auto:

Hidden

Klantgegevens

Waar kunnen we u mee van dienst zijn?(Vereist)

Meer weten over Mitsubishi Garantie?

Heeft u een vraag over het Mitsubishi garantie? Onze specialisten helpen u graag om u van de juiste informatie te voorzien.

Laat uw vraag en gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Veelgestelde vragen

Wat valt wel en wat valt niet onder de garantie dekking?

De verlengde garantie omvat alle onderdelen van een Mitsubishi voertuig. Behalve de  onderdelen weke uitgesloten zijn van de verlengde garantie. Hieronder geven we een overzicht van enkele onderdelen die WEL in de verlengde garantie zijn opgenomen:
Motor
Brandstofsysteem
Koelsysteem
Handgeschakelde versnellingsbak
Automatische transmissie
Tussenbak en differentieel
Aandrijflijn
Wielophanging
Stuurinrichting
Remsysteem
Airconditioning en verwarming
Elektrisch systeem
Hybride aandrijving
HV aandrijfaccu

Onderdelen die onderhevig zijn aan normale slijtage door gebruik en/of invloeden van buitenaf zijn uitgesloten van de verlengde garantie zijn onder andere:
Onderhoud en slijtage onderdelen
Vloeistoffen & smeermiddelen
Uitlaat systeem
Glas
Rubber onderdelen
Interieur delen
Schade, zoals krassen en deuken

Komt mijn geïmporteerde Mitsubishi ook in aanmerking voor de 8 jaar garantie?

Ja, wanneer jouw Mitsubishi origineel is geleverd in Europa en tot 8 jaar oud is of tot 160.000 km heeft afgelegd. Niet Europese Mitsubishi’s zijn uitgesloten. Het enige dat u hoeft te doen is het onderhoud uit te laten uitvoeren bij een erkende Mitsubishi dealer of een erkend Mitsubishi servicecentrum in Nederland.

Wat is de aanvraag controle?

Op het moment van eerste toetreding tot de verlengde garantie is een aanvang controle (entry check) verplicht. In deze aanvang controle worden de volgende items gecontroleerd:

1. Het voertuig heeft voor het moment van controle in de voorliggende jaren aantoonbaar* het door Mitsubishi Motors voorgeschreven onderhoud gehad.

2. Het voertuig vertoond op het moment van controle geen defecten of gebreken** die later in aanmerking zouden kunnen komen van de verlengde garantie.

*Aantoonbaar onderhoud in het officiële Mitsubishi registratiebewijs (het Service Paspoort) en dat hierin het door Mitsubishi Motors voorgeschreven onderhoud is ingevuld, afgestempeld en ondertekend door een officieel geregistreerde garagebedrijf waar het voertuig in voorliggende jaren in onderhoud is geweest. Indien het Service Paspoort niet beschikbaar is kunnen de facturen van het voorgeschreven onderhoud ook als aantoonbaar gezien worden.
**Defecten of gebreken die vastgesteld worden bij de aanvang controle moeten eerst hersteld worden voordat het voertuig kan toetreden tot de verlengde garantie.

Welke auto’s zijn uitgesloten voor de verlengde garantie?

De verlengde garantie is niet van toepassing op:
Mitsubishi voertuigen die niet geproduceerd zijn voor gebruik in Europa. 
Mitsubishi voertuigen geregistreerd op naam van een autoverkoop, autoreparatie of auto import bedrijf.
Voertuigen van een ander merk dan Mitsubishi.

Hoe werkt de garantie bij reizen in het buitenland?

Wanneer u met uw voertuig naar een van de landen reist die zijn vermeld onder de geografische dekking, zoals aangegeven in het Service Paspoort, behoud u het recht op herstellingen onder de verlengde garantie bij een erkend Mitsubishi dealer of Mitsubishi Servicecentrum.
 
Aangezien het verlengde garantie programma een nationaal programma is van Mitsubishi Motor Sales Nederland vragen wij bij herstellingen in het buitenland dat u deze in aanvang zelf betaalt. Om de kosten alsnog vergoed te kunnen krijgen, dient u de factuur bij u te houden en aan uw Mitsubishi dealer of Mitsubishi Servicecentrum in Nederland te vragen om de vordering als garantie claim voor u in te dienen bij Mitsubishi Motor Sales Nederland, de factuur zal hierbij overlegd moeten worden.
 
Ook bij een herstel in het buitenland is de vergoeding onder verlengde garantie alleen van toepassing als deze reparatie voldoet aan de eerder genoemde voorwaarden. Indien u eraan twijfelt of betreffende reparatie voor verlengde garantie in aanmerking komt neem dan contact op met uw Mitsubishi dealer of Mitsubishi service centrum in Nederland.
 
Aangezien u tevens dekking heeft van de Mitsubishi Mobiliteit Service zal bij stranding in het buitenland en indien het een grote reparatie betreft er een mogelijke keuze gemaakt worden voor repatriëring van het voertuig. In geval van grote reparaties is het altijd noodzakelijk overleg te houden met medewerkers van de Mitsubishi Mobiliteit Service of uw eigen Mitsubishi dealer in Nederland. Zie hiervoor ook de algemene voorwaarden van de Mitsubishi Mobiliteit Service.
 
Het is belangrijk erop te wijzen dat de onderdelen die voor uw voertuig/model nodig zijn, eventueel niet onmiddellijk beschikbaar zijn in het land waarnaar u reist, indien daar niet het volledige assortiment Mitsubishi modellen wordt verkocht.