Renault Distributieriem & Multiriem

Bescherm uw motor

Renault Distributieriem

Met Distributieriem Service blijft uw motor in topconditie

Nieuwe distributieriem nodig voor uw Renault? Als de distributieriem in de motor van uw auto breekt, zit u met torenhoge reparatiekosten. Laat uw distributieriem daarom op tijd, door onze Renault specialisten vervangen. Maak direct een werkplaatsafspraak aan!

Renault Distributieriem & Multiriem
Achtergrond Element

Kosten Renault distributieriem vervangen

De kosten voor het vervangen van een distributieriem zijn afhankelijk van welk Renault model u rijdt. Om u tegemoet te komen in de kosten werkt Zeeuw & Zeeuw met transparante all-in prijzen. Hierdoor weet u ook bij het vervangen van uw distributieriem wat de totaalkosten zijn. Iedere all-in prijs is inclusief onderdelen, arbeidsloon, klein materiaal, milieukosten en BTW. Tijdens het vervangen van een distributieriem kan de monteur gebreken aan gerelateerde onderdelen vaststellen. Daarnaast werkt Zeeuw & Zeeuw alleen met originele Renault onderdelen.

Over eventuele bijkomende kosten voor dergelijke onderdelen wordt u door Zeeuw & Zeeuw vooraf geïnformeerd. Wilt u de prijs weten voor het vervangen van de distributieriem van uw Renault? Neem contact op met Zeeuw & Zeeuw.

Renault Distributieriem & Multiriem
Achtergrond Element

Wanneer distributieriem vervangen?

Renault Distributieriem & Multiriem

Renault hanteert voorschriften over wanneer een distributieriem vervangen dient te worden. Veelal is dit om de 120.000 kilometer. De hoeveelheid slijtage aan uw distributieriem is afhankelijk van:

  • Hoeveel slijtage de riem heeft ondervonden. Rijdt u bijvoorbeeld veel in de file, dan kent de riem extra slijtage door de veelal lage toeren en het vele optrekken.
  • Ouderdom. Hoe ouder uw Renault, des te eerder kan de distributieriem versleten zijn.

Voor het vervangen van distributieriemen werkt Zeeuw & Zeeuw aan de hand van de voorschriften van Renault. Wilt u graag weten wanneer de distributieriem van uw Renault vervangen moet worden? Neem contact op met Zeeuw & Zeeuw voor meer informatie.

Achtergrond Element

Wat is een multiriem?

Aan de motor zitten belangrijke draaiende onderdelen bevestigd, zoals de dynamo, de pomp voor de stuurbekrachtiging en de pomp voor de airco. De multiriem wordt aangedreven door de motor en zorgt ervoor dat deze onderdelen hun werk kunnen doen. Als de multiriem breekt, vallen er vitale functies uit tijdens het rijden en dat kan leiden tot gevaarlijke situaties. Het is dan ook belangrijk om de multiriem tijdig te vervangen.

Renault Distributieriem & Multiriem
Achtergrond Element

Renault Distributieriem & Multiriem
Hidden

Informatie Gewenste Auto:

Hidden

Klantgegevens

Waar kunnen we u mee van dienst zijn?(Vereist)

Meer weten over de Distributieriem & Multiriem van uw Renault?

Heeft u een vraag over de APK-keuring van uw auto? Of wilt u een prijsopgave ontvangen? Onze specialisten helpen u graag om u van de juiste informatie te voorzien.

Laat uw vraag en gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Veelgestelde vragen

Hoe vaak moet je distributieriem vervangen?

Wanneer een distributieriem vervangen moet worden, hangt onder meer af van hoeveel kilometers je per jaar rijdt en wat de tijdslijn is die de fabrikant opgeeft voor het vervangen van de distributieriem. Over het algemeen moet je de distributieriem tussen de 80.000 en 120.000 kilometer vervangen of om de 4 of 5 jaar.

Waarom is distributieriem vervangen zo duur?

De reden dat het vervangen danwel repareren van je distributieriem zo duur kan uitvallen, ligt besloten in het feit dat het vaak lastig is voor de monteur om er bij te komen, dit verschilt uiteraard per merk of type auto waarbij de vervanging of reparatie wordt uitgevoerd.

Hoeveel km kan ik rijden met distributieriem?

We adviseren je om je distributieriem elke 5 jaar of bij een maximaal aantal kilometers te laten vervangen. Over het algemeen is dit tussen de 80.000 en 120.000 kilometer.

Wat is het verschil tussen distributieriem en multiriem?

De distributieriem verzorgt een optimale samenwerking tussen de krukas en de nokkenas. De multiriem of V-snaar zorgt voor aandrijving van de waterpomp, de dynamo, stuurbekrachtiging en aircopomp.

Wat als multiriem knapt?

Wanneer de multiriem knapt, werkt de aircopomp niet meer, valt de stuurbekrachtiging weg en wordt de accu niet meer opgeladen. Als de waterpomp op de multiriem is aangesloten, valt ook de motorkoeling uit. Zolang de motor niet oververhit raakt kun je nog een korte afstand afleggen om bij de garage te komen.

Is V-snaar hetzelfde als multiriem?

Een V-snaar, ook wel multiriem genoemd is een riem die zorgt voor de aandrijving van de waterpomp en de dynamo. De V-snaar zelf wordt aangedreven door de motor.