Suzuki Distributieriem & Multiriem
Bescherm uw motor
Wij adviseren u graag over het vervangen van uw distributieriem
Met Distributieriem Service blijft uw motor in topconditie
De distributieriem is het hart van uw motor en zorgt voor de overdracht van kracht tussen de verschillende onderdelen. Het is daarom essentieel dat de riem in goede conditie verkeert. Helaas is de riem onderhevig aan slijtage en kan deze bij een defect leiden tot hoge kosten en schade aan uw motor. Voorkom dit door de distributieriem tijdig en volgens de richtlijnen van de fabrikant te vervangen. Op deze manier blijft uw motor in topconditie en kunt u zorgeloos de weg op.
Kosten Suzuki distributieriem vervangen
Als u rijdt in een Suzuki en u bent benieuwd naar de kosten voor het vervangen van de distributieriem, dan helpt Zeeuw & Zeeuw u graag verder. De prijs voor het vervangen van de distributieriem verschilt per Suzuki model. Om de kosten zo transparant mogelijk te maken, werkt Zeeuw & Zeeuw met all-in prijzen. Dit betekent dat de totaalkosten voor het vervangen van de distributieriem inclusief onderdelen, arbeidsloon, klein materiaal, milieukosten en BTW zijn. Tijdens het vervangen van de distributieriem kan de monteur eventuele gebreken aan gerelateerde onderdelen ontdekken. Zeeuw & Zeeuw maakt alleen gebruik van originele Suzuki onderdelen en informeert u vooraf over eventuele bijkomende kosten voor deze onderdelen. Wilt u weten wat de kosten zijn voor het vervangen van de distributieriem van uw Suzuki? Neem dan contact op met Zeeuw & Zeeuw.
Wanneer distributieriem vervangen?
Suzuki hanteert specifieke richtlijnen voor het vervangen van de distributieriem, wat meestal om de 120.000 kilometer dient te gebeuren. De slijtage van de riem hangt af van verschillende factoren, zoals hoeveel de riem heeft ondervonden en bijvoorbeeld of er veelvuldig in de file wordt gereden waarbij er sprake is van lage toeren en veel optrekken. Daarnaast kan de leeftijd van uw Suzuki ook van invloed zijn op de slijtage van de distributieriem. Bij Zeeuw & Zeeuw houden we ons aan de richtlijnen van Suzuki voor het vervangen van de distributieriem en adviseren we u graag over wanneer het tijd is om uw riem te vervangen. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.
Wat is een multiriem?
Belangrijke draaiende onderdelen zoals de dynamo, stuurbekrachtigingspomp en airco-pomp worden vaan aangedreven door de motor d.w.v. een multiriem. Deze onderdelen kunnen alleen goed functioneren als de multiriem die door de motor wordt aangedreven, in goede staat verkeert. Bij het breken van de multiriem kunnen vitale functies uitvallen tijdens het rijden en dat kan gevaarlijke situaties veroorzaken. Daarom is het van groot belang om de multiriem tijdig te vervangen.
Meer weten over de Distributieriem & Multiriem van uw Suzuki?
Heeft u een vraag over de distributieriem van uw auto? Of wilt u een prijsopgave ontvangen? Onze specialisten helpen u graag om u van de juiste informatie te voorzien.
Laat uw vraag en gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Veelgestelde vragen
Hoe vaak moet je distributieriem vervangen?
Wanneer een distributieriem vervangen moet worden, hangt onder meer af van hoeveel kilometers je per jaar rijdt en wat de tijdslijn is die de fabrikant opgeeft voor het vervangen van de distributieriem. Over het algemeen moet je de distributieriem tussen de 80.000 en 120.000 kilometer vervangen of om de 4 of 5 jaar.
Waarom is distributieriem vervangen zo duur?
De reden dat het vervangen danwel repareren van je distributieriem zo duur kan uitvallen, ligt besloten in het feit dat het vaak lastig is voor de monteur om er bij te komen, dit verschilt uiteraard per merk of type auto waarbij de vervanging of reparatie wordt uitgevoerd.
Hoeveel km kan ik rijden met distributieriem?
We adviseren je om je distributieriem elke 5 jaar of bij een maximaal aantal kilometers te laten vervangen. Over het algemeen is dit tussen de 80.000 en 120.000 kilometer.
Wat is het verschil tussen distributieriem en multiriem?
De distributieriem verzorgt een optimale samenwerking tussen de krukas en de nokkenas. De multiriem of V-snaar zorgt voor aandrijving van de waterpomp, de dynamo, stuurbekrachtiging en aircopomp.
Wat als multiriem knapt?
Wanneer de multiriem knapt, werkt de aircopomp niet meer, valt de stuurbekrachtiging weg en wordt de accu niet meer opgeladen. Als de waterpomp op de multiriem is aangesloten, valt ook de motorkoeling uit. Zolang de motor niet oververhit raakt kun je nog een korte afstand afleggen om bij de garage te komen.
Is V-snaar hetzelfde als multiriem?
Een V-snaar, ook wel multiriem genoemd is een riem die zorgt voor de aandrijving van de waterpomp en de dynamo. De V-snaar zelf wordt aangedreven door de motor.